onsdag 10 januari 2018

Aktiepub 1 februari


Nästa aktiepub blir torsdag 1 februari kl 18. Platsen är som vanligt Sue Ellen, Tulegatan 17.

35 platser är bokade, skriv något i kommentarsfältet så har du en plats! Ett antal "bloggare" brukar vara på plats men det är inget krav att man ska blogga själv. Snarare är det en kväll där man tar några öl (eller alkoholfritt) i aktierelaterat sällskap och diskuterar case och annat. Ett antal olika investeringsstilar brukar finnas representerade - allt från trading till utdelningsinvestering.

Till min egen stora glädje finns även en liten men växande skara som fått upp ögonen för utländska investeringar.

Hoppas vi ses där! /Gustav

42 kommentarer:

  1. Trots att jag numera har flerdubbla avståndet till Sue så ska jag se till att dyka upp! /Fredrik

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen, bokar upp en plats!

      Får se om det går att hitta ett närmare ställe!

      Radera
    2. Copperfields!? nja, gillar Sue :)

      Radera
  2. Aldrig varit på tidigare, men jag kommer gärna och hänger lite!
    // Robin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen, bokar upp en plats! Hoppas du gillar aktiepuben!

      Radera
  3. Svar
    1. Välkommen Gustaf, bokar upp en plats!

      Radera
  4. Tack för din inspirerande blogg. Själv har jag fått upp ögonen för utlandsinvesteringar. Med teknikens utveckling är det rätt naturligt. Tänker vi oss en investerare från Mars som kommer hit i ett rymdskepp så är det högst otroligt att han placerat allt i Sverige.

    Dock väljer jag Kanada, USA och Danmark där det finns en stabilitet för mig som investerare. I klartext Northwest, Coca-Cola och Novo Nordisk. Hade kommit om jag hade adress i Stockholm.

    Med vänlig hälsning

    Lars

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv för inspirerande kommentarer! Du vet att du alltid har en stående inbjudan.

      Radera
  5. Jag kommer! Vill prata indiska banker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen, bokar upp en plats!

      Hoppas att Framtidsinvesteringen är med, som har bra koll på HDFC!

      Radera
  6. Svar
    1. Välkommen, bokar upp en plats!

      Radera
    2. Måste tyvärr avboka, kommer inte hinna ikväll.

      Mvh
      Simon

      Radera
    3. Synd, men hoppas vi ses nästa gång!

      Radera
  7. Kommer. Vill prata risken för nedgång vid qe-tapering, och hur man ska gardera sig mot det.

    / Otto

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen, bokar upp en plats!

      Själv kan jag nog mer om indonesisk tejp. Nej, jag skojade :) Det är ett bra samtalsämne!

      Radera
    2. Ja, du investerar häftigt, Gustav.

      Radera
  8. Hej Gustav,

    Väldigt trevligt senast, så vi kommer gärna igen.

    Hälsningar,

    Magnus & Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkomna, bokar upp två platser! Kul att ni gillade det!

      Radera
  9. Hej Gustav, Jag kommer gärna! Mvh Mats

    SvaraRadera
  10. Hej Gustav!

    Hänger gärna på:-)

    Allt gott!

    Miguel

    SvaraRadera
  11. Tjena!

    Detta låter som en grym idé så jag tar gärna en plats för mitt första besök på denna aktiepub!

    Mvh,
    Simon

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen, bokar upp en plats, hoppas du gillar det!

      Radera
  12. 23 anmälda hittills, finns många platser kvar.

    SvaraRadera
  13. Kommer gärna // Frida

    SvaraRadera
  14. Jag vill också mä =)

    //Andrée

    SvaraRadera
  15. Jag kommer!
    /Christoffer

    SvaraRadera
  16. Jag kommer gärna / Micke
    Kan man boka för en polare också?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Något problem med kommentaren först, hamnade i skräppostfiltret av oklar anledning...

      Radera
  17. Hej Gustav, kommer gärna med min kompis Lars

    /Martin

    SvaraRadera
  18. Hej Gustav, jag kommer gärna! /Jens B

    SvaraRadera